Ugrás a fő tartalomra

Sienna Cole: Reményszimfónia


Zene ​és szerelem Bécs szívében 

Patrick Byrne, a nagyreményű zongorista-zeneszerző sötét múltja elől menekülve Bécsben próbál új életet kezdeni. Egyetlen dolog hajtja: hogy befejezze és színpadra állítsa élete fő művét, ám eközben nemcsak a lehetetlen feltételekkel, de saját démonaival is meg kell küzdenie. 

Carla Kimmel tehetős üzletember férjével érkezik Bécsbe. Egy művészeti alapítvány vezetőjeként felajánlja Patricknek a támogatását, de cserébe ő is kér valamit: zongoraleckéket szeretne venni a zseniális művésztől. 

Közös munkájuk során nemcsak Patrick küzdelmei állítanak eléjük akadályokat, de Carla rég eltemetett titkai is felszínre kerülnek. Vajon a zene képes rá, hogy begyógyítsa a sebeket? Van-e remény két összetört szív számára, hogy újra megtalálják a boldogságot? 

Sienna Cole, az Aranykönyv-díjra jelölt Négyszáz nap szabadság és a páratlanul izgalmas Lefelé a folyón szerzője új, drámai, romantikus regényében is az emberi lélek legsötétebb mélységeibe tesz lebilincselő utazást.



✷✷ Véleményem ✷✷

A Reményszimfónia egyik főszereplője Patrick. Ugyanaz a Patrick, aki az írónő második regényében is szerepelt, a Négyszáz nap szabadságban. Azonban eltelt pár év (történet szempontjából), és most megtudhatjuk, hogy mi történet a mi olyannyira szeretett férfinkkal. 
Patrick
Szándékosan nem olvastam el előtte a Négyszáz nap szabadság c. regényt. Kíváncsi voltam, a másik könyv elolvasása nélkül, vajon mennyire lesz számomra érthető a történet. Lesznek-e olyan események, szálak, melyek Patrick korábbi kalandjainak ismeretének hiányában nem lesznek világosak számomra. Azonban meg kell, hogy mondjam, erre kiemelten ügyelt az írónő. Nem túl részletesen, de kellőképpen beavat minket a szerző, hogy mi is történént Patrickkal korábban. Azáltal, hogy csak egy kis szeletet kaptunk a korábbi eseményekből, nagyon felkeltette az érdeklődésemet, és alig várom hogy a Négyszáz nap szabadságot is elolvashassam. (Bár aki fordított sorrenben olvassa el a könyveket, számítson arra, hogy megtudja, hogyan is végződött Dena, Patrick és Jason kalandja.)

A regényt Patrick és Carla szemszögéből olvashatjuk. Elengedhetetlen lett volna a váltott szemszög, hiszen a két főszereplőnk két teljesen más világban él.
Carla
Patrick fiatal létére elérte azt, mely sok zenész számára csak elérhetetlen álom marad életük végéig. Ellenben mégsem olyan boldog, mint azt elsőre képzelnénk. Teljesen szétcsúszott. Egyetlen éltető erő maradt számára: a zene. A zene az, mellyel ki tud teljesedni, mikor zenél, mindig önmaga lehet. Azonban sikere útján egy démon kíséri, melytől nem tud szabadulni. Bár olykor teljesen úgy éreztem, hogy nem is igazán szeretne. A drog számára olyan fontossá vált, mint másnak a víz. Szinte már elképzelhetetlen volt számára, hogy a szer nélkül élje életet. De vajon miért akar a droggal elmenekülni a valóság elől, vajon létezik számára még a boldogság? Ezekre a kérdésekre természetesen választ kapunk a regényben.
Annak ellenére, hogy Patrick nem a legelragadóbb személyiségét mutatja az olvasók felé, számomra mégis egy nagyon kedvelt karakterré vált. Bár nem voltam az olvasás elején tudatában, hogy mi is történt korábban vele, ellenben teljesen megértettem a fájdalmát, és együtt tudtam vele érezni.

Sienna Cole a regényeiben tökéletesen kidolgozott, egyedi személyiségeket alkot. Lehet az kedves, szerethető karakter, vagy épp egy ellenséges jellem, mégis azt fogod érezni, hogy szenzációsan bele illik az adott történetbe. Most sem voltam ezúttal másképp, és nem csak a főszereplőkre gondolok.
A mellékszereplők is igen nagy hangsúlyt kaptak a Reményszimfóniában. Ugyanis visszagondolva, akármelyik résztvevő személyét vizsgálom meg, mindegyik karakter hozzájárul a történet alakulásához. Minden szereplő kapott egy kis szeletet, mellyel hozzájárulhatott a végkifejletthez. Ez is hozzátett ahhoz, hogy ennyire elnyerte a tetszésemet a regény.

Hans
A könyv befejeztével úgy éreztem, hogy ez nem csak a remény szimfóniája volt, hanem az érzelmeké is. Olyan precizitással játszott az érzelmeimmel a regény, mintha csak egy hangszer lenne. Lágyan elindult a történet, majd lassan, de mégis folyamatosan kibontakozott a bonyodalom, ahol az érzelmek a tetőpontjára értek. Talán azért érzem azt a könyvvel kapcsolatban, mintha egy klasszikus zenemű lenne, mert olvasás közben nagyon sok zenét hallgattam több nevesebb klasszikus zeneszerzőtől. Sose szoktam ilyen műfajú zenéket hallgatni, azonban ez a regény azt éreztette velem, hogy szükségem van rá. Főképpen a befejezést követően.
Bár, mikor az utolsó sort is elolvastam, úgy éreztem, hogy számomra valami hiányzik. Nem keltette bennem a teljesség érzését, túl gyorsan lett vége. Azonban kellett egy kis idő számomra, mire megértettem, hogy így volt tökéletes. Voltak olyan szavak, melyeket nem kellett leírnia az írónőnek, mégis éreztem, hogy ott vannak lezárásként. Ellenben így a szerző egy reményt ad az olvasóknak arra, hogy mindenki a saját érzéseinek megfelelően zárja le a Patrick és Carla történetét.

Mindenképpen ajánlom elolvasásra ezt a regényt azok számára, akik szeretik a lehengerlő és ámulatba ejtő romantikus regényeket.

Álomgyár, 2018

Légy részese te is az érzelmek szimfóniájának Sienna Cole regényével!
Ha szeretnéd te is elovlasni a regényt, csak KATTINTS IDE!
 

A képek a "Sienna Cole - a kulisszák mögött" Facebookból származnak. 
Ha te is szeretnél az írónő facebook csoportjának tagja lenni, csak KATTINTS IDE!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog