Ugrás a fő tartalomra

Hogyan jött létre az „Olvass velem!” kihívás? | Interjú Anne L. Greennel


Egy kihívás hatalmas motivációs erővel bír. Képes közösségeket összekovácsolni, közelebb hozni egymáshoz az embereket. Az Olvass velem! kihívás idén vette kezdetét, melynek célja, hogy az írónő saját olvasóival együtt hónapról hónapra közösen elolvasnak egy kiválasztott könyvet.
A zárt csoport tagjai minden hó végén megszavazzák öt könyv közül, hogy melyiket olvasnák el legszívesebben. Ezután a résztvevőknek egy kerek hónap áll a rendelkezésükre, hogy végére érjenek a regénynek. Ugyanis a hónap utolsó hétvégéjén a csoport tagjai részletesen kibeszélik az adott könyvet. 

A próbatételhez bárki csatlakozhat, aki imádja a könyveket és szeret olvasni. Ha szeretnél többet megtudni a kihívásról, kíváncsi vagy, mit szeret olvasni Anne L. Green a szabadidejében, csak olvasd el az írónővel készített interjút. 

★ ★ INTERJÚ ★ ★

Hogyan született meg benned az elhatározás, hogy indítasz a Beszéljük ki Anne L. Greennel Facebook-csoportodban egy kihívást? 

Az utóbbi időben sokat rágódtam azon, hogy régen sokat olvastam, de amióta írok, az olvasás háttérbe szorult. Ez bántotta a lelkem, mert szerintem egy írónál alapvető követelmény, hogy sokat olvasson. Lényeges a szókincs fejlesztésében. Emellett szerettem volna valami olyan dologgal felrázni a csoportomat, aminek nem feltétlen van köze a saját könyveimhez. Amikor ez a kihívás megfogalmazódott a fejemben, azt gondoltam, vitathatatlan tény, hogy egyvalami közös az olvasóimban és bennem: szeretjük a könyveket. Nagy öröm számomra, hogy pozitív fogadtatása van az Olvass velem kihívásnak. Az első, februári próbatételen többen vettek részt, mint hittem. Emellett rám is jótékonyan hat, hiszen végre én is szorítok időt az olvasásra. 

Ha kedved támad csatlakozni a Anne L. Green csoportjához, csak kattints IDE!

Milyen célokat tűztél ki az Olvass velem! kihívás kapcsán? 

Egyetlen célom volt csupán: Mindenki jól szórakozzon. Szerettem volna közelebb hozni egymáshoz a csoporttagokat. Jó érzés, amikor megoszthatjuk egymással a gondolatainkat, érzéseinket, amelyek felmerülnek bennünk egy-egy könyv kapcsán. Az első hónapban Ella Maise, amerikai író Akarlak, Adam Connor című könyvét tárgyaltuk ki, melynek során kellemes élmények értek. Különböző szemléletmódokkal találkoztam, amelyeket ki is veséztünk. Hol megmosolyogtattak az egymásnak ellentmondó vélemények, hol elgondolkodtattak. Az élmény számomra is megkönnyíti a negatív kritikák elfogadását. Hálás vagyok a csoportom tagjainak, hogy ilyen nyíltan és őszintén vettek részt a kibeszélésben, de legfőképpen azért, ahogy egymás véleményét fogadták és az esetleges különbségek ellenére is tiszteletben tartották. 

Van esetleg valamilyen trükköd, mellyel a csoporttagokat ösztönzöd az olvasásra? 

Igen is meg nem is. Szerettem volna, ha mindenki saját akaratából csatlakozik a kihíváshoz, nem kényszerből. Mindenki eldöntheti, részt vesz-e, vagy éppen kihagyja az éppen aktuális olvasmányt. A szórakozás a cél. 

Természetesen lehetőséget biztosítok az olvasóim számára, hogy az ő szavazataik alapján kerüljön kiválasztásra a hónap olvasmánya. Remélem, ez mindenkire ösztönzőleg hat, hiszen azt olvassuk, amit a többség szeretne. Ugyanakkor felmerült bennem, hogy azoknak, akik lelkesen támogatják a kihívásomat azzal, hogy csatlakoznak és aktívan részesei az eseményeknek, szeretném valahogy meghálálni. Minden hónapban kisorsolom a következő hónap könyvét, amihez így egyvalaki mindig ingyen juthat hozzá. Akik nem nyernek, azok számára pedig az Álomgyár nyújt segítséget azzal, hogy egy teljes héten keresztül akciósan kínálja az éppen aktuális könyvet az Álomgyár webshopjában. Hálás vagyok az Álomgyár támogatásáért! 

Mivel most Vi Keeland és Penelope Ward közös regénye, A nagyképű öltönyös van terítéken az olvasói csoportban, 2019. március 3-ig ez a könyv szerezhető be kedvezményesen. 

Csak kattints IDE, és szerezd be gyorsan kedvezményesen!

Mikor jut időd az írás mellett az olvasásra? 

Sokan hangoztatják, hogy csak arra nincs időd, amire nem akarod. Én azt vallom, hogy ez baromság! Én nagyon sok mindent szeretnék csinálni, de a nap sajnos csak 24 órából áll. Ez erősen befolyásolja a teendőim listáját. :-D Az idő a legnagyobb ellenségem. Van egy civil munkám, rendes munkaidőben dolgozom, emellett ott az írás is, amelyben a határidők szorongatnak, és akkor még nem esett szó a családi életről. A nyolcéves kislányom állandó figyelmet igényel, de hatalmas nagy áldás, hogy ő már ő is tud, és szeret olvasni, így amikor ő csendben elvonul a kedvenc könyveivel, én is megtehetem ugyanezt. 

Milyen témájú könyvekben, regényekben szeretsz leginkább elmélyedni? 

Az utóbbi időkben leginkább a krimikben, pszichológiai thrillerekben merültem el, de jelenleg azt olvasom, amit az olvasóim megszavaznak nekem. :-D 

Melyik a kedvenc regényed, melyet minden követődnek szeretettel ajánlanál? 

A kedvencem Ken Follett A katedrális című könyve. 

Életem egyik mérföldköve ez az ezeroldalas regény. A katedrális az a könyv, ami mindig a könyvespolcom dísze lesz. Sok érzelem fűződik hozzá. Nagyon fiatalon olvastam a történetet, de azóta is ugyanolyan kedves a lelkemnek. Kíváncsiságból nyúltam a regényhez, hiszen rengetegen az egekig magasztalták. Nem gondoltam, hogy gyakorlatilag egy hét alatt befalom, rendkívüli módon olvastatta magát. Ennek a könyvnek hála ébredtem rá: igenis szeretem a történelmi regényeket. Ken Follett kegyetlen és őszinte világa egy pillanat alatt beszippantott, azóta is nagy tisztelője vagyok a munkásságának. 


Ha kedved támadt részt venni a kihívásban, bártan csatlakozz! Tarts te is Anne L. Greennel és olvasd el vele márciusban a Nagyképű öltönyöst!


Anne L. Green hivatalos Facebook oldala → ITT
Beszéljük ki Anne L. Greennel csoport → ITT

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog