Ugrás a fő tartalomra

Borbás Edina: Kék Macska | Előolvasás


Borbás Edina, számára egy új műfajba próbálta ki ezúttal magát. Ezzel a történettel egy teljesen más világba repíti az írónő az olvasóit.

Pezsgő lokálélet és szenvedélyes szerelem a századforduló romantikus Budapestjén.

1901 tavaszán a Nyugati pályaudvar füstös peronjára érkezik egy ártatlan, vidéki lány, Eliza, akit magával ragad a nagyvárosi élet forgataga. Egy véletlen találkozás gróf Madarassy Andrással örökre megváltoztatja a hajadon addigi életét, míg végül az elveszett, tiszta lelkű szakácslány a Kék Macska nevű kétes hírű lokál konyháján talál menedéket.

A buja mulató kalandor életű tulajdonosa, Sommossy Károly mindent az irányítása alatt tart, a konyhától a kéjbarlangon át a lokál exkluzív fogadóteréig. Alkalmazottai marionettbábuként ugrálnak előtte, kivéve Carola Cecíliát, a Kék Macska díváját, akinek szenvedélyes természetével még az Európa-szerte elismert üzletember sem bír. Eliza élete összeforr a Kék Macska lokál buja mindennapjaival. Vajon sikerül megőriznie tisztaságát ebben a fényűző, mégis romlott világban?

A romantikus kalandregény szövevényes szálai a Monarchia elfeledett botrányait és botrányhőseit vonultatja fel, igazi hamisítatlan Hamupipőke-sztoriba ágyazva.

Borbás Edina, MTA SZAB-médiadíjas és Los Angeles Cinefest-díjas forgatókönyv-írónő története, melyet valós események ihlettek, ezúttal a boldog békeidőkbe repíti vissza az olvasót.

Egy csodálatos történet, mely varázslatosan visszaidézi a múlt hangulatát. A regény Budapest utcáin, a boldog békeidőkben játszódik. Nemcsak azt az értést adja vissza az írónő, mintha a város utcáin sétálnánk, hanem valós történelmi személyeknek köszönhetően valóságossá válik a történet. Kicsit úgy éreztem, mintha én is részese lettem volna, átéltem volna az eseményeket. 

A történet több helyszínen is zajlik, melyeket egyértelműen, az olvasás megkönnyítésére, a szerző a jelentek előtt megjelölt. Így nem érezhetjük, hogy egy percre is elvesztünk volna a regényben. A több helyszínre, cselekményszálra a regényben azért is volt elengedhetetlenül szükség a történet szempontjából, mert a szereplők nem egy társadalmi rétegben mozognak. 

A mű legfontosabb szereplője Eliza. Az az ártatlanság, amit ő képvisel, teljesen ellentétes azzal a világgal, amibe Budapestre érkezve belecsöppen. Azonban a romlott környezet hatása ellenére  vajon  sikerül-e megőriznie az erkölcsösségét és tisztaságát? 
Ugyanis Gigi és Melanie nem épp égből pottyant angyalok. Szinte bármit megtennének, hogy pénzhez jussanak. Viszont számomra nagyon szerethető karakterekké váltak. Igazi egyéniségek a maguk módján, még ha a lokál nem is legnagyobb dívái. Hiszen Carola Cecíliát senki sem tudja überelni. 
Nem könnyű világ, amiben ez a három nő él. Az írónő szerintem nagyon jól visszadta, hogy milyen is egy örömlány élete, mit is neveztek ők egy átlagos napnak. Viszont egyáltalán nem vitte túlzásba ezeket a részeket. 

A szerelmi szál a regényben egyszerűen varázslatos volt számomra. A szerelem minden típusával találkozhatunk a történet alatt: beteljesületlen, viszonzatlan és viszonzott. Az egész történet során végig izgultam, hogy kedvenc szereplőim sorsa hogyan is fog alakulni. Szerettem volna, ha mindenki megkapja a saját kis boldog befejezését. Viszont voltak olyan karakterek is, akiknek tetteik miatt a legrosszabbat tudtam csak kívánni. Hihetelen érzelmeket váltott ki belőlem a történet.

Pezsgő hangulat, igzalom, váratlan fordulatok jellemzik a regényt. Élvezet volt elmerülni a sorok között. Hihetelen gyorsasággal tudtam haladni a történettel. Hiszen oly mértékben volt számomra szórakoztó, hogy teljesen elvesztettem az időérzékemet. Olvasás közben egy teljesen másik századba kerültem. 

A történelmi hátterű regények rajongóinak előszerettel ajánlom figyelmébe ezt a könyvet. Páratlan regény, mely cseppet sem mentes botrányoktól, és szerelemtől.

Álomgyár, 2018


Rendeld elő te is a könyvet, és olvasd el elsők között! → ITT


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog