Ugrás a fő tartalomra

Budai Lotti: Édes ébredés (A szerelem rabszolgái 1.)


Fülszöveg:
Egy öreg afrikai pap és egy jövője titkait kutató asszony... 
Egy homályos jóslat különös képei és három asszony sorsa, amit tudtukon kívül titokzatos erő fűz össze: ez A szerelem rabszolgái a 19. századi Kubából induló háromkötetes regényfolyam.
A sorozat első részében megismerhetjük a fiatal Veronicát, aki európai tanulmányait befejezve, hosszú évek után tér vissza családja cukornádültetvényére. A lány oldalán mi is felfedezhetjük az akkori Kuba szépségeit: az óceán azúr partjait, a zöldellő trópusi erdőket és a vörösen izzó földeket...
De sötétséget is találunk: Veronica képtelen megbarátkozni a rabszolgatartás embertelenségeivel, ráadásul éjszakánként különös, baljós hangokra riad, nappal pedig a szülői ház titkokkal terhelt hangulata nyomasztja. A lány végül e titkok nyomába ered, ám ennek ára van: hirtelenjében a lehető legkiszolgáltatottabb helyzetben találja magát. Önnön erejét felfedezve azonban újra kezébe veszi saját sorsának irányítását.
Mindeközben a háttérben rabszolga felszabadító és függetlenségi mozgalmak hősei munkálkodnak, akiknek táborához főszereplőnk is csatlakozik.
Budai Lotti India és Japán egzotikus tájai után, egy újabb távoli vidék, újabb izgalmas történelmi időszakát tárja az olvasó elé: a 19. századi Kuba világát. Rabszolgatartók és ültetvényesek, spanyolok és bennszülöttek, egyházi dogmák és boszorkányság.

*** Véleményem ***

Egy könnyed romantikus történet után kezünkbe venni Budai Lotti bármelyik könyvét, nem könnyű kihívás. Ugyanis míg az érzelmes, amerikai love story-s történetek többsége egyszerűbb, lazább stílusban íródnak, addig a mi nagyszerű, magyar, történelmi regény írónőnk hosszabb, összetettebb mondatokból építi fel a történeteit. Emiatt az elején kicsit lassabban tudtam haladni A szerelem rabszolgái első kötetével, ellenben hamar átálltam, és utána már hihetetlen gyorsasággal fogytak az oldalak. 
Az írónő gyönyörű metaforákkal tette szebbé a művét. Engem teljesen elkápráztatott. Voltak mondatok, melyek elvarázsoltak. Engem teljesen ámulatba ejtett, ahogyan az írónő egyszerűnek tűnő hétköznapi látványt döbbenetes módon tud szavakba önteni.

Faltam a könyv sorait!

Minden nap alig vártam az estét, hogy újra a kezembe vehessem a könyvet. Végtelenül izgalmas és szórakoztató volt. Teljesen elzárt a külvilágtól a történet, mintha csak egy másik világba repültem volna. Töméntelen veszélyt, kalandot és és számos megdöbbentő fordulatot tartogat a regény. Mikor már azt hittem, tudom, hogyan fog alakulni tovább a történet, az írónő újabb könyörtelen módon felkavarta az álló vizet. Budai Lotti regényről-regényre egyre tehetségesebb a megtévesztésben. Nehéz szavakba önteni, hogy milyen szívfájdalmakat éltem át olvasás közben, majd nagyot fellélegezve múlt el a torkomat szorító gombóc, mikor rájöttem, hogy csak félrevezettek.

Bámulatos ahogyan a valóság és a képzelet ötvözi egymást a regényben! 

A történet egy kegyetlen és meghökkentő befejezéssel ér véget. Ám számos kérdést is felvetett bennem. Elképesztő módon elgondolkodtatott a mű. A regény arra motivált, hogy elmerengjek a múlt történésein. Ugyanis az írónő valós történelmi események köré fonta a regénye cselekményének szálait. A történet egyik fontos szereplőjéről, Carlos Manuel de Cespedesről, aki lényeges szerepet töltött be Kuba függetlenségének kivívásában, az interneten is temérdek mennyiségű információ fellelhető. Egyszerre tanít és szórakoztat Budai Lotti!
Mindemellett Veronica jövője is megmozgatta a fantáziámat. Hiszen ezúttal is, ahogyan már Budai Lottitól megszokhattuk, egy hihetetlenül erős, kitartó, és bátor női alakot formált meg az írónő. Bár a cselekmény elején úgy éreztem, hogy Veronica számára kicsit könnyebb sorsot szántak, hamar rá kellett döbbennem, hogy az ő élete se lesz fenékig tejfel. Megannyi megpróbáltatáson kell keresztül mennie. Elképesztő, hogy a számos borzalom után, amit megélt, még mindig volt bátorsága kiállni, azért amiben hitt. 
Lélekben nem adtam meg magam. Azt hiszik, egy szófogadó, ájtatos kis libát neveltek belőlem ott, a tengerentúlon, de tévednek.
Magamban teljesen le tudtam zárni a történetet, annak ellenére, hogy tudom, lesz folytatása. Ennek oka pedig, hogy az írőnő egy keretbe foglalta Veronica történetét. Egy jóslattal indult a cselekmény, amikor ugyanis megismerhettük a d'Avila család egyik ősi tagját. Sokszor felmerült olvasás közben bennem az a kérdés, hogy vajon a történet felvezetésén túl, milyen jelentősége is volt, hogy megismerjük Blanca jóslatát. Az utószóban azonban újra színre lép Blanca, ám eléggé rébuszokban fogalmazott az írónő. Emiatt pedig úgy érezhetjük miután becsuktuk a könyvet, hogy választ kaptunk a kérdésekre, meg nem is. Bennem ezáltal csak még jobban fokozta a kíváncsiságot Budai Lotti a következő kötet iránt. 

Álomgyár, 2019

Ha te is szeretnél a 19. századi Kubába utazni, szerezd be te is a regényt!
Megveszem!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog