Ugrás a fő tartalomra

Anne L. Green: Joyce csapdájában | Beleolvasó | Blogger hét


Gondolom, hogy mindannyian türelmetlenül várjátok, hogy kezetekbe fogjátok a Bűnös viszony-sorozat második részét. Most itt egy kis ízelítő, hogy mi vár rátok. 
Jó szórakozás hozzá! 

Anne L. Green: Joyce csapdájában (részlet)

William

Eltűnt személy

„Vele erőm teljében vagyok. Ő maga a hűség. Általa tanultam meg, mi az odaadás. Általa ismertem meg a titkos nyugalmat és békességet. Megtanított figyelni olyan dolgokra, amelyeket korábban észre se vettem. Amikor térdemre teszi a fejét, elmúlnak az emberi fájdalmaim. Ha mellettem van, megvéd a sötétségtől és a világ más ismeretlen dolgaitól. Megígérte, hogy várni fog rám... akármeddig... akárhol.”
(Gene Hill)

Niko és én a kis faház kanapéján ücsörögtünk, ahová Heatherrel menekültünk a gyilkos elől. Niko még mindig a fagyasztott zöldborsót szorította a fejére. Meglehetősen vicces képet festett. A következő gondolatom viszont Heather arca volt, amikor megtudta, ő ugyan megmenekült, de helyette valaki más életét ontotta ki az az aberrált állat.
– Aggódom érte, nincs jól – pillantottam Heather után, aki a szobába ment lepihenni.
– Hát ami azt illeti, én sem érzem magam valami fényesen. Alaposan fejbe kólintott azzal a serpenyővel. Nem hiszem, hogy aggódnod kellene miatta. Szívós kiscsaj, erősebb, mint hinnéd! – vigasztalt Niko.
– Tudom, csak egyszerűen úgy érzem, mindig kudarcot vallok. Ha rajtam múlt volna, már halott lenne – roskadtam le egy székre.
– Az a gond, Will, hogy nem az eszeddel, hanem a szíveddel gondolkodsz.
– Nem tudok másként. Szeretem őt. Beledöglök, ha történik vele valami – túrtam zaklatottan a hajamba.
– Szükséged van valakire, aki tisztán lát, mert téged elvakítanak az érzelmeid. Ha szeretnéd, én segítek – ajánlkozott.
– Olivia megölne, ha belekevernélek.
– Badarság, most is ő küldött, mert aggódott, vagy mert kíváncsi – vigyorgott.
– Nem tudom, mit csináljak, Niko. Óriási nagy zűrben vagyok – ismertem be.
– A több szereplős kapcsolatok sosem egyszerűek – kontrázott.
– Nem csak erről van szó – húztam hozzá közelebb a székem. – Joyce – sandítottam a szoba felé, nehogy Heather épp most bukkanjon fel – vacsorára hívta a szüleit, ahol egy alaposan megtervezett csapdába sétáltam bele. Úgy állította be a dolgokat, mintha bántalmaztam volna őt – panaszoltam el neki.
Niko szemöldöke az egekbe kúszott.
– Hogy mit csinált? Remélem, a szülei nem vették be ezt a maszlagot – húzódott feljebb. – Jól ismernek már téged, tudják, hogy a légynek sem tudsz ártani.
– Nem ilyen egyszerű a helyzet. Joyce a legapróbb részletre is gondosan ügyelt. Ha nem tudnám, hogy hazudik, még én is elhinném minden szavát.
– Will, most már tényleg ideje belátnod, hogy az a nő nem komplett. Oliviának igaza van, diliházban a helye.
– Gőzöm sincs, hogy másszak ki ebből. Kutyaszorítóban érzem magam – dőltem hátra a székemben.
– Oké! Egyszerre csak egy problémával foglalkozzunk, mégpedig az égetőbbel. Meg kell állítani a sorozatgyilkost. Utána foglalkozhatunk Joyce-szal. Szerintem ez a pasas csak most jön bele igazán az irányításába. Játszadozik veletek, élvezi, hogy hatalma van felettetek. Általtok fejleszti magát tökélyre. Véget kell ennek vetni!
– Nem tudom, érdemes-e megfogadnom a tanácsaidat – sóhajtottam fel. – Az előzővel is befürödtem, és csak kuszább lett minden.
– Miért? Mi történt? – kérdezte. – Á, végre lefeküdtetek egymással – arcátlanul vigyorgott, amikor rádöbbent, mire célzok.
– Azóta se éjjelem, se nappalom. Kizárt, hogy ennél a nőnél létezik jobb az ágyban. Amit velem művel... – ingattam a fejem.
– A te viszonyítási alapod nem igazán jelentős – röhögött rajtam. Összehúzott szemmel vizslattam.
– Most meg mi van? Miért nézel így? – adta az ártatlant.
– Bunkó vagy! Az van – világítottam rá. – De akárhogyan is, nem láttam még nőt ilyen hévvel átadni magát a kéjnek.
– Na, végre! Tudtam én, hogy feloldja a gátlásaitokat a bezártság. Mesélj! Azért remélem, a kunyhót rendben hagytátok – pillantott körbe.
Ekkor valahonnan kintről sikítás hasított a levegőbe.
– Te is hallottad? – kaptam fel a fejem, mert már nem voltam biztos benne, hogy nem képzelődöm-e. Bólintott, majd egyszerre ugrottunk fel és rohantunk Heather után.
– Heather – rontottam be, de csak az üres szobát találtam. A nyitott teraszajtó függönye vészjóslóan lengedezett.
– Elvitte – néztem rémülten Nikóra. – Itt vagyok mellette, őrzöm őt, és mégis elvitte.
A düh, a félelem és a kétségbeesés egyvelege kavargott a lelkemben. Erőteljesen belebokszoltam a falba.
– A rohadt életbe! – káromkodtam el magam.
– Erre most nincs idő, gyere! – indult Niko Heather keresésére. Magamhoz vettem a fegyverem és követtem. Zaklatottan Heathert szólongattam, de nem érkezett válasz. Percekig próbáltunk rájönni, melyik irányból jöhetett a hang. Kiszaladtam a teraszajtón, majd a sűrű növényzetet kezdtem vizsgálni, ahol hamarosan meg is találtam Hetaher nyomait. Követni kezdtük a friss cipőnyomokat az avarban, a letört ágak irányát, majd egy helyen megtorpantunk, mert nem vezetett tovább. Tanácstalanul körbefordultam.
– Innen nincs tovább – jelentette ki Niko. A bozótban megpillantottam Heather mp3-lejátszóját. Lehajoltam érte és felvettem.
– Hogy a fenébe talált ránk? – vert egyre hevesebben a szívem. Őrülten rettegtem, mit tesz ez az elmebeteg Heatherrel.
– Valószínűleg engem követhetett. De egy biztos, nem a házból vitte el őt, hanem itt kapta el – bökött egy véres farönkre Niko. Megmerevedtem. A szívem is kihagyott egy ütemet. Vér. Heather vére.

Kíváncsi vagy, vajon mi történik majd Heatherrel? 






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog