Ugrás a fő tartalomra

Megvettem életem első e-book olvasóját!


Imádom a könyvek illatát, imádom megfogni a regényeket, szeretem nézegetni őket a polcomon. Ám eljött az a pillanat, a vírushelyzetnek köszönhetően, mikor elhatároztam, hogy beruházok egy e-könyv olvasóra. 

Sajnos az ingázás miatt, Budapest és vidék között, nem tudtam mindig magammal cipelni annyi könyvet, mint amennyit szerettem volna. (A sok csomagolóanyagról nem is beszélve, amivel betekertem a köteteimet, hogy ne sérüljenek meg véletlenül.) Így minden utazás előtt nehéz döntésre kényszerültem: Vajon mit fogok majd olvasni? Az aktuális olvasnivalómat általában az éppen a pillanatnyi hangulatom alapján választom ki. Éppen ezért volt nehéz eldönteni, hogy két múlva vajon milyen könyv fog érdekelni, romantikusra vagy épp krimire fogok-e vágyni. Az E-könyv olvasónak köszönhetően, pedig számtalan könyvet tudok magammal vinni. 


Mi alapján választottam ki a tökéletes e-könyv olvasót?

Érintőképernyő

Nálam fontos szempont volt, hogy az e-book olvasó használata közben is tudjam jelölgetni kedvenc idézeteimet, a fontosabb részeket a könyvekben. Az igazat megvallva, erre szinte bármelyik e-könyv olvasó képes, ám nem mindegy hogyan. Egy érintőképernyős eszköznél sokkal kényelmesebben és könnyebben kiválasztható az a mondat vagy rész, amit meg szeretnénk jelölni. Valamint emellett a jegyzetkészítés is sokkal egyszerűbb, hiszen a szövegbevitel hasonló az okostelefonokéhoz. 

Ár

A másik szempont, amit figyelembe vettem a választásnál, az ár volt. Nem szerettem volna túlságosan sokat költeni rá (hiszen akkor nagyon sokára térült volna meg), ám ügyelnem kellett arra is, hogy a költségek csökkentése véletlenül se menjen a minőség kárára. Így az összeg, amit kezdetben meghatároztam ~ 35-40 ezer forint volt. 

Két eszköz között hezitáltam: Kinde (2019) és PocketBook Touch Lux 4. 

Ár - érték arányt figyelembe véve a kettő termék szinte megegyezett. Ellenben mégis néhány szempontból különböztek.
A Kinde egyik hátránya volt, hogy nem képes az epub olvasásra. Ez a hiányosság azonban korrigálható egy konvertáló programmal, így, aki emellett a készülék mellett döntene, sem kell aggódnia. A másik hiányosság, ami engem zavart, hogy nem volt rajta gomb. Valahogy kezelhetőbbnek érzem a technikai eszközöket, ha néhány gombbal ellátják. Így mindig van az érintőképernyőn kívül egy B opció az eszköz kezelésére. (De ez csak az én szubjektív véleményem.) 
A Kindle eszköz nyelvezete angol, ami nem is lett volna hátrány, ám a PocketBook amellett, hogy magyar nyelvű, nyújtott egy pluszt: az előre telepített szótárt. Elsőre beleszerettem, mikor megláttam, hogy a szótárnak köszönhetően, most már az angol szövegek olvasása sem fog gondot okozni. (csak hosszan le kell nyomnom a szót, amit szeretnék lefordítani, és rögtön ki is írja a jelentést.)

A PocketBook amellett, hogy könnyű és rendkívül kényelmes a fogása, gyors és könnyedén kezelhető. Nagyon sok e-könyv fér rá, de bővítőkártyával ez kapacitásméret még tovább növelhető. (Az is egy hátrány volt a Kindle-nél, hogy ez nem tehető meg.) Az üzemidőről sajnos még nem tudok, nyilatkozni, mert még nem használom annyi ideje. (Leírás szerint kb. 1 hónap.)

Összeségében egyáltalán nem bántam meg, hogy a PocketBook mellett tettem le a szavazatomat. Nagyon jól működik eddig, és remélem ez a továbbiakban is így lesz. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog