Ugrás a fő tartalomra

Baráth Viktória: Az igazság ára (Igazság 3.) | Előolvasás

Fülszöveg:

Hannah élete legnehezebb ügyével néz szembe, amikor egyik pillanatról a másikra a saját jövője lesz a tét. Egy napsütéses reggelen minden összedőlni látszik, és ő az egyetlen, aki ezt megakadályozhatja. Munkája már eggyé vált a magánéletével, nem szabadulhat a döntései súlya alól. Most mindent kockára kell tennie. Nem menekülhet tovább a múltjában elkövetett hibái elől. Vagy mégis?

Te mit tennél, ha az életedről kiderülne, minden csak hazugság volt? Harcolnál a szerelemért még akkor is, amikor már te magad sem vagy biztos az érzéseidben? Meddig mennél el, hogy megvédd a saját családodat?

A többszörösen Aranykönyv-díjra jelölt Baráth Viktória nagy sikerű Igazság-trilógiájának befejező része olyan meglepetéseket tartogat, melyekre az olvasó nem is számít.



*** Véleményem ***

Hatalmas megtisztelés ért azzal, hogy az Álomgyár kiadó felkért Baráth Viktória Az igazság ára c. regény előolvasására. Nagyon örültem ennek a lehetőségnek, hiszen ezáltal elsők között tudhattam meg, hogy milyen bravúros befejezést szánt Hannah-nak az írónő.

Hannah
A második részben egy váratlan fordulattal zárult le a cselekmény. Számos olvasóval egyetemben, furdalt engem is a kíváncsiság, hogy mit tartogathat majd nekünk a harmadik kötet. De amiben biztos voltam, hogy féktelen izgalomra számíthatunk minden oldalon. 
Természetesen ebben most sem csalódtam. Ugyanis teljesen ámulatba ejtő és fenomenális a történet, folyamatosan pörögtek az események. Nem unatkoztam egy percre sem. Megdöbbentő és lenyűgöző fordulatok az elejètől a végéig. 

A cím remekül tükrözi, hogy miről is fog szólni ez a kötet. Ugyanis az igazságot nem lehet örökre eltitkolni, ha pedig kiderül, valakinek szörnyű árat kell fizetnie érte. Szívbemarkoló, egyben könyörtelen történet. Hiszen sosem tudhatod, milyen kegyetlen igazságot rejt a következő oldal. 
Ám az írónő természetesen nem árulja el a regény elején az olvasók számára, hogy mi is az a titok, melyet féltve őriznek egyesek. Hannah-val együttesen kell utána járnunk a dolgoknak. 
Kíméletlenül játszik a regény az érzelmekkel. Ugyanis nem minden apró felfedezés vezet előrébb az igazság leleplezéséhez, valamelyik egyszerűen csak mély sebeket ejt Hannah már így is megtört szívén. De vajon mit titkolnak előle? Ki fogja megfizetni az igazság árát?

Egy újabb lehengerlő és végtelenül izgalmas történet az írónőtől.

Jason
A szereplő gárda ezúttal a második részhez képest nem sokat változott. Egy-két ember jött és ment csak. Ám most is Hannah és Jason kerül a középpontba.
Jason, bár megkapja a férfi főszerepet a trilógia záró kötetében is, kicsit úgy éreztem, hogy most háttérbe szórult. Nála a sorozat elejétől megfigyelhető volt egy személyiség változás. Úgy éreztem, mintha minden részben egy új oldalát mutatta volna meg nekünk. Viszont a harmadik kötetben eléggé titokzatossá vállik. Olvasás közben végig furdalt a kíváncsiság, hogy vajon mi játszódhatott le a fejében. 
Ebben a részben inkább Hannah volt az, aki átvette a történet felett az irányítást. Viszont ez teljes mértékben érthető a cselekményt tekintve. Hiszen Hannah az, akinek döntenie kell arról, hogy a családja mellé áll és harcol szerelméért, vagy pedig hátra hagyva mindent, inkább kiszáll az egészből, és új életet kezd. Nem könnyű döntés elé állította ezúttal sem az élet. Egy erős, határozott, és bátor nőt sikerült ebben a részben is megformálnia az írónőnek, aki nem mindig tökéletes. Utóbbi tulajdonsága miatt pedig számomra teljes mértékben valósságossá vált a karaktere. Bár voltak azért helyzetek, amikor nem értettem Hannah döntésével egyet. 
Ha már a szereplőknél tartunk, meg kell említenem egy dolgot, amit hiányoltam a regényből. Ez pedig rövid "emlékesztető" egy-egy, korábbi kötetből megjelenő karakterrel kapcsolatban. Volt olyan szereplő, akivel már az első részben találkozhattunk, és felbukkan a harmadik részben is. Ám a két könyv között sok más könyvet olvastam, és közel egy év telt el. Így mikor a harmadik részben feltűnt, nem emlékesztem rá, hogy ki is volt ő. 
Az írónő ezúttal is csempészett a történetbe pár apró utalást, korábbi könyveinek szereplői kapcsán.  Egyesek megdöbbentőek, mások pedig kellemes meglepetést okoztak.

Jess
A második rész elolvasása után már tűkön ültem, hogy kiderítsem, hogy Baráth Viktória vajon milyen lezárást szánt a trilógiának. Az írónőtől az olvasók már megszokhattak egy mély, érzelmekkel teli befejezést. Eddig mindegyik történet zárójelenete számos váratlan fordulatot, és izgalmat tartogatott. Olvasás közben sosem tudtam rájönni, hogyan is fogja fonni az írónő a történet szálait. Ám ezúttal kicsit könnyebb dolgom volt. Már a regény háromnegyedétől érezhetővé vált, hogyan fognak majd alakulni a történet eseményei. Számomra ez kissé rontott az olvasási élményen. Azt az impulzust szerettem volna megkapni ettől a trilógiától, mint az írónő egykötetes regényeitől. De sajnos ez most elmaradt. Hihetetlenül szórakoztató volt. Egyedülálló és megdöbbentő befejezése egy nagyszerű sorozatnak. Viszont számomra hiányzott a sokk hatás az utolsó pár oldalról. Kicsit csalódtam a lezárásban. Ne értsetek félre! Az Igazság-trilógia egy nagyszerűen megalkotott történet. Ám, hiányzott a végéről az "utolsó pofon". Aki olvasta az írónő korábbi kötetetit, szerintem érteni fogja, hogy mire is gondolok.

Ha kíváncsi vagy Hannah történetének lezárására, rendeld elő te is!
Csatlakozz Te is Baráth Viktória Facebook csoportjához, és tudj meg érdekességeket a könyveiről!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog