Ugrás a fő tartalomra

Helen Hoang: A szerelem egyenlete |Előolvasás|


Stella Lane szerint a világot a matematika tartja össze. A munkahelyén algoritmusokat készít, melyekkel előre láthatóak a fogyasztói tendenciák. Jóval többet keres, mint amennyit el tud költeni, és jóval kevesebb tapasztalata van a férfiakkal, mint egy átlagos harmincéves nőnek.
Stella ráadásul Asperger-szindrómával él, és a nyelves csókról az jut eszébe, ahogy az apró halak a cápák fogait tisztogatják.
Arra a következtetésre jut tehát, hogy gyakorlásra van szüksége. Mégpedig egy profival. Ezért felbéreli Michael Phant, az eszkortfiút. A félig vietnami, félig svéd, lenyűgözően jóképű Michael nem engedheti meg magának, hogy visszautasítsa Stella ajánlatát, ezért beleegyezik, hogy segít tartani az ütemtervet, az előjátéktól egészen a Káma Szútra bonyolultabb lapjaiig...
Stella hamarosan már kifejezetten vágyik Michael csókjaira, és az érzések egész kavalkádja,
melyet a férfi ébreszt benne. Tárgyilagos kapcsolatuk kis idő elteltével egészen meghitté válik, és előkerül a képlet, mely meggyőzi Stellát, hogy a szerelem bizony nagyon is logikus...

Helen Hoang első regénye, melyet saját Asperger-szindrómája ihletett, szívmelengető, üde románc, mely minden kétséget kizáróan bebizonyítja, hogy nincs a világon az az adatmennyiség, amelyből megjósolható, mi fogja megdobogtatni az emberi szívet.



Értékelés


Mikor az Álomgyár kiadó közzé tette, hogy az ő gondozásukban fog megjelenni, a nemzetközi bestseller, Helen Hoang regénye, nagyon izgatott lettem. Középsuliban imádtam a matekot, és emiatt nagyon megfogott a borító. Bár szerintem, miközben a buszon olvastam, sokan azt gondolhatták, hogy matek könyvet tartok a kezemben. Pedig ha tudták volna, hogy milyen csoda van a birtokomban...

Féltem kicsit, mivel az írónő első könyve, hogy majd lesz benne félépítési hiba, vagy a karakterek nem fognak annyira közel kerülni hozzám. Azonban a szerző az első pár oldallal meggyőzött, hogy ezt a könyvet érdemes elolvasni. 
Stella
Stella és Michael varázslatos egyéniségek. Annyira megszerettem őket, hogy végig izgultam a történetet, hogy hogyan is alakul kettejük kapcsolata. Ugyanis a viszonyuk nem a megszokott módon indul, de ez nem akadály egyik félnek sem. Azonban vannak titkok, melyet annak ellenére, hogy elmondásuk szerint bíznak egymásban, mégsem mernek a másik előtt feltárni. De vajon a hazugság, a titkolózás közéjük állhat?

A főszereplők személyisége nagyszerűen kialakított. Hétköznapinak éreztem őket, de mégis mások voltak. Stella, egy teljesen átlagos lány leszámítva egy dolgot: Asperger-szindrómában szenved. Emiatt kicsit kerüli a szociális életet, a munka a mindene. Mikor megtudtam a betegségét, megijedtem kicsit, hogy az írónő majd egy esetlen, mindentől menekülő női karaktert hozott létre. Azonban Stella szavaival élve: " - Tapasztalatlan vagyok, nem tudatlan." Egy küzdeni akaró, tanulni kész, erős jellem, aki nem véletlenül a kedvenc karakterem lett.
Michaelt is nagyon megszerettem, hiszen egy törődő férfi, aki nem mellesleg nagyon vonzó. Ő egy olyan férfi, aki képes feláldozni mindent, hogy családjának segíthessen. De vajon emiatt képes lenne lemondani a boldogságról is? 

Michael
A regényben megjelentik az erotika, mely a cselekményhez elengedhetetlen. Azonban a szerző megtalálta azt az aranyközéputat, azt a mennyiséget, melyre a történetnek szüksége volt, viszont egyáltalán nem eset túlzásokba. Még majdnem engem is elcsábított az odafigyelésével Michael. 

Annak ellenére, hogy a regényt mint egy külső szemlélő olvashatjuk, mégis az írónő nagyszerűen kifejezi a szereplők gondolatait. Ezáltal számomra olyan volt, mintha felváltva bele bújhattam volna a bőrükbe. Sokkal jobban átéreztem az érzéseiket, jobban megértettem a cselekedeteik okát. Viszont ettől egyáltalán nem lassult be a történet, folyamatos lendülettel haladhatunk a sztoriban. 
Nekem egy perce sem lankadt a figyelmem, annyira lekötött a cselekmény. Élvezet minden sora ennek a könyvnek! Egy szuszra elolvastam.

Egy csodálatos szerelem története, melyet át kell élni a regénnyel. Nemcsak szenvedélyes, romantikus a regény, hanem humoros, és olykor megríkató. (Bár utóbbinak oka, hogy kicsit túlságosan is beleéltem magam a regénybe). Sokkal könnyedebbé tette a történetet azzal a szerző, hogy vicces elemeket fűzött a történetben. Sokszor megmosolyogtatott, megnevettetett. 
Egy kellemes romantikus regény, mely egyáltalán nem erőltetett. Egyedi, szenvedélyes történet, melyet képtelenség nem szeretni. Előre érzem, hogy a nyár sikerregénye lesz!
Nagyon kíváncsian várom az írónő következő történetét, a "The bride test" című regényét. 


Köszönöm a kiadónak a recenziós példányt!

Kiadó: Álomgyár kiadó
Oldalszám: 416
Megjelenés: 2018. 06. 29.

Ha kedvet kaptál a regény elolvasásához, itt Te is könnyedén előrendelheted!


Kedvenc Idézetek


" - Te nem szereted a nyelves csókot?
   - Olyan érzés, mintha cápa lennék, akinek a fogait épp a pilótahalak tisztogatják. - Fura volt és túlságosan intim."

"Michael beszívta Stella alsó ajkát és megnedvesítette érzékeny bőrét, mielőtt útját a lány egész szája felé vette volna. A helyiség forogni kezdett és Stella észrevette, hogy teljesen elfelejtett levegőt venni."

Spoiler! ↴


" - (...) Nem csak egy éjszakára, egy hétre vagy egy hónapra akarlak. Hanem állandóan. Jobban szeretlek, mint a számításokat, pedig az univerzumot a matematika tartja össze."


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog