Ugrás a fő tartalomra

Baráth Viktória: Az igazság árnyékában (Igazság 2.)

Váratlan fordulatok a tárgyalóteremben 
Hannah Jones immár San Franciscóban egyengeti karrierjét. Ő az iroda első számú védőügyvédje, így amikor egy fekete férfit gyilkossággal vádolnak, ő kapja a feladatot, hogy képviselje a védelmet.
Az ügy igencsak nagy port kavar, mivel valamennyi áldozat jómódú, fehér bőrű lány. Hannah-nak félre kell tennie a saját érzelmeit. Hisz abban, hogy az igazi áldozat a vádlottak padján ül, és mindent megtesz azért, hogy ezt bebizonyítsa.
Hannah töretlen lelkesedéssel végzi munkáját egészen addig, míg a múltja ismét árnyékot nem vet karrierjére és szerelmi életére.
Képes lehet egy nő elfeledni minden fájdalmat, amit a számára legfontosabb ember okozott? Hogyan tudja feldolgozni az árulást és a hazugságokat? Létezhet második esély egy romokban heverő kapcsolatban?
Baráth Viktória, a kétszeresen Aranykönyv-díjra jelölt szerző regénysorozatának második része romantikában és fordulatokban egyaránt bővelkedik. Ezúttal azonban még mélyebbre kalauzol minket az emberi lélek rejtelmeibe.


*** Véleményem ***

Jason Wilburn
Nagy izgalommal álltam neki a trilógia második kötetének. Hiszen, akik olvasták az előző részt, tudhatják, hogy egy hatalmas váratlan fordulattal zárta le az írónő a történetet. Hannah nehéz döntés elé került, az álommunkáját vagy pedig a szerelmet választja. 

A fülszöveg nem sok mindent árul el az olvasója számára. Hiszen eléggé rébuszokban írja le a szerző, hogy miről is fog szólni ez a kötet. Bár azt megtudhatjuk, hogy lesznek olyan személyek, akik keresztbe akarnak tenni szeretett főszereplőnknek, illetve kiderülnek olyan titkok, melyekről eddig mélyen hallgattak, de körülbelül ezt is vártuk a történettől. Éppen ezért én már egy ilyen fülszöveget teljesen feleslegesnek tartok. Az első regénynél érthető, hogy meg kell fogja a leendő olvasót a történetnek, de amikor már magával ragadta a sztori, lényegtelen mi van a könyv hátulján a következő résznek. 
Azt azonban meg kell, hogy jegyezzem, tetszett, hogy az írónő nem mond konkrétumokat. Így nem tudhatjuk meg a fülszövegből, hogy Hannah vajon a boldog szerelmi életet választotta-e Jasonnal vagy esetleg egy másik férfi tölti be a társ szerepet Hannah életében. 

Hannah Jones
Az izgalom, mellyel neki indultam az olvasásnak, kitartott egészen a regény végéig. Teljesen magával ragadott a történet, nagyon gyorsan tudtam haladni vele. Ahogy megszokhattuk az írónő regényeitől, ez a történet is számos fordulatot tartogat az olvasók számára. Nem tudhatjuk, hogy kiben bízhatunk, és ki hazudik a szemünkbe. Vérpezsdítő, izgalmakkal teli történetet kaptunk ezúttal is. 

Azonban a regény indulásánál és a lezárásánál nem éreztem azt a tökéletességet. Kérdések voltak bennem, hiány érzetem volt. Az történet nem teljesen onnan indul, ahol az első részben el kellett válnunk a szereplőinktől. Eltelt egy bizonyos idő. De mennyi? Mi történt addig? Ezekre a kérdésekre csak nagyon lassan kapunk válaszokat. (Ha kapunk!) Már nem is kíváncsiság volt bennem egy idő után sajnos, hanem türelmetlenség. Vártam, hogy az írónő mikor fog utalást tenni a múltra, de csak nagyon aprólékosan csöpögtette az információkat. Ez kicsit az elején elterelte a gondolataimat, hiszen folyton azon kattogtam, hogy de mi is történhetett a két kötet között eltelt időben. 
A másik számomra sok kérdést felvető rész a befejezés volt. Szépen kikerekítette, lezárta a történetet az írónő. A váratlan fordulat ezúttal sem maradhatott el. Ám olvasás közben olyan kérdések merültek fel bennem, amit úgy éreztem még a második kötetben meg kellett volna tudnom. Történt egy hirtelen időbeni ugrás a történetben, amivel természetesen nem is lett volna semmi gond. Feltéve, ha kiderül, hogy mennyi idő is telt el. Viszont erre sajnos nem tudjuk meg a választ a történetből. 
Összességében a visszautalások hiánya és az eltelt idő kifejezésének hiánya okozott egy kis zavart a történetben számomra. Így sajnos ez a kötet nem volt számomra olyan élmény, mint az első rész. Ám nagyon bízom benne, hogy a trilógia záró kötete überelni fogja az első két részt. 


Nagyon szeretem, mikor egy szerző összekapcsolja valamilyen formában a szereplőit, regényeit. Ezáltal olyan, mintha életre kelnének a karakterek, mintha valóságosak lennének. Ennek megalkotásában pedig hihetetlen tehetség Baráth Viktória. Hihetetlen természetességgel tudja belecsempészni korábbi törénetei szereplőit a regénybe, egyáltalán nem érezhető ezeken a jeleneteken, hogy bele lennének erőszakolva a cselekménybe. De vajon ezúttal melyik könyvét lelhetjük fel az Igazság-trilógia második kötetében? Aki olvasta az első kötetet, azoknak már biztos van sejtése. Ám tudjátok milyen az írónő! Tartogat még meglepetéseket a regény, úgyhogy figyeljetek olvasás közben.

Szereplőkről:
Jess 
Hannah valahogy az első részben sem tudta úgy belopni magát a szívembe, mint az írónő többi karaktere. A történetbe egy tökéletes karakter, ezt nem kérdőjelezem meg. Ám nekem mégis vegyes érzelmeim voltak vele kapcsolatban. Egyszer szívesen bújtam volna a bőrébe, hogy átélhessem a történetet, egyszer meg annyira dühös voltam rá, hogy legszívesebben elhajítottam volna a könyvet a kezemből. Bár azt el kell ismernek nem könnyű életet él. Olykor boldognak tűnik, de szerintem ő sincs mindig tisztában azzal, mit is érez. Magánéletében szétszórt, ám munkájában egy határozott és céltudatos nő. Tetszett, hogy az írónő nem egy sablon karaktert alkotott meg, hanem egy olyan jellemet, aki akár mi is lehetnénk. 
Ebben a regényben is helyet kap szerencsére Jason. A férfi nem úgy tér vissza történetbe, mint vártam volna. Mintha valami nem stimmelt volna vele. Ez pedig felkelt
ette a kíváncsiságomat, és talán ez volt az oka, hogy a regény olvasása közben rá koncentráltam jobban, eközben pedig észrevétlenül belopta magát a szívembe. Nagyon megszerettem őt. Ám a történet végére már Hannah-hoz hasonlóan én sem tudtam, hogy az a valódi Jason akit látunk, vagy manipulált mindenkit. Viszont erre csak a harmadik részben fogunk választ kapni. 
Mark Brown
A történetben nemcsak régi kedvelt szereplőinkkel találkozhattunk újra, hanem feltűntek új karakterek is. Kettőt azonban szeretnék közülük kiemelni. Az egyik Jess. Számomra ő egy példaértékű nő. Képes volt, még ha segítséggel is, felállni egy mélypontból. Összeszedte magát és nagyszerű karriert kezdett el kiépíteni magának. Ha csak egyetlen egy karaktert emelhetnék ki a történetből, ő lenne az. Imádtam őt. 
A másik személyről már sajnos nincs ennyi jó véleményem. Ő Mark Brown. A jellemével semmi gondom nem lett volna, ám őt nem éreztem teljesnek. Vele kapcsolatban mindig hiány érzetem volt. Mindig olyan kevésnek éreztem a személyét, ahhoz képest, hogy egy kiemelt szerep jutott neki. Ami pedig leginkább zavart vele kapcsolatban, hogy túl könnyen eltűnt a sztoriból. Nem vártam nagy bonyodalmat, de attól amit kaptunk, kicsit többre számítottam.

Álomgyár, 2019

Ha szeretnéd te is elolvasni a regényt, csak KATTINTS IDE!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog