Ugrás a fő tartalomra

Majdnem egy évig olvastam ezt a könyvet!

    Delia Owens regénye nem csak külföldön, de a hazai könyvpiacon is hatalmas sikert aratott. Tavaly, mikor minden Facebook bejegyzésben azt láttam, hogy a könyvmolyok többsége ezt olvassa, úgy érzetem, hogy nekem is el kell olvasnom. Utólag pedig úgy gondolom, hogy nagyon jól tettem, hogy engedtem a kíváncsiságomnak. Egy felejthetetlen élménnyel lettem gazdagabb, amit szinte egy egész éven keresztül élhettem át.
    Ám nem azért tartott egy éven keresztül, mert szenvedéssel olvastam. Épp ellenkezőleg! Minden sorát élveztem a történetnek, ám minden egyes nap csak egy kis falatnyit olvastam a könyvből. Az időhúzás által lehetőségem volt arra, hogy a cselekményt átéljem, saját történtemnek érezzem. A lassabb olvasásnak köszönhetően mélyebben átéltem a kalandok izgalmait, szereplők örömeit, bánatait, és legfőképp a magányt. Különös, ám egy év alatt semmit sem felejtettem a történetből. Szinte minden mozzanatra emlékszem, annyira nagy hatással volt rám Kya története.
    
    A magány érzése kulcsfontosságú a történetben. Kya életét végig követve pedig megtapasztalhatjuk, milyen érzés az, amikor nem számíthatunk senki másra, csak magunkra. Milyen az, amikor elhagynak a szeretteid, az idegeden kinevetnek. Azonban Kya nem volt ám mindig egyedül. A történet során jöttek-mentek az emberek az életében, ám senkire nem támaszkodhatott túl hosszú ideig. Fájdalmas volt számomra megtapasztalni azt, hogy mennyire elveszett is tud lenni az ember. A lassú olvasásnak köszönhetően ezt az érzést minden nap átélhettem, természetesen Kya örömével, bánatával karöltve. Voltak esték, mikor örömteli élményekkel tértem nyugovóra, ám még az ilyen pillanatokat is beárnyékolta a magány. 

    A cselekmény kezdetben egy szálon fut. Majd miután megismertük kellően a történet alapjait, két idősíkon kezd el haladni a történet, melyek a cselekmény előrehaladtával összeérnek. Egyik részről Kya életéről olvashatunk, másrészt pedig egy gyilkosság nyomait kutathatjuk fel. Bár nem hozta egy krimi színvonalát, mégis tele volt izgalmakkal és váratlan fordulatokkal a cselekmény. Az írónő páratlan módon tudta fenntartani a kíváncsiságomat, arra ösztönözve, hogy minél hamarabb a nyomok után kutassak, és fényt derítsek a tragédia eseményeire, miközben egy elveszett és magányos kislány életét ismerem meg.

    A regény befejeztével patakokban folytak a könnyeim. Ritka pillanatok egyike volt ez. Sok könyv megérinti a lelkemet, ám megsiratni már kevésnek sikerül. Delia Owens könyve egy oly annyira gyönyörű történetet rejt magában, mely megérinti az olvasó szívét, és örökre nyomot hagy a lelkében. Érzem, hogy lelkem részévé vált ez a történet. Erre a könyvre igaz a mondás, hogy a könyv gazdagabbá tesz minket. Felemelő történet, mely egyúttal a mélységekbe taszít. Nehéz összeszedni a gondolataimat ezzel a regénnyel kapcsolatban, hiszen annyira nagy hatással volt rám, ami szinte leírhatatlan. Ezt át kell élni, hogy megértse az ember! Számomra megmutatta Kya története azt, hogy bár néha úgy érezzük, hogy magányosak és elveszettek vagyunk, sosem szabad feladni. 

Ismerd meg te is Kya Clark megható történetét!
Megrendelem!


Cím: Ahol a folyami rákok énekelnek
Szerző: Delia Owens
Kiadó: Libri kiadó
Kiadás éve: 2019.
Oldalszám: 426

⭐⭐⭐⭐⭐


Fülszöveg:

Delia ​Owens regénye Észak-Karolina ritkán lakott, mocsaras partvidékén játszódik az 1950-es és 60-as években. A történet főhőse a lápvidéken sorsára hagyott kislány, Kya Clark, aki az évek során elszigeteltségében önellátásra rendezkedik be, s alig érintkezik a környékbeliekkel.

Az első szerelem azonban Kya életét is felforgatja: a közeli kisvárosban élő Tate megtanítja olvasni, és ő az, akivel a lány osztozni tud a természet és a költészet szeretetében is. Ám nem Tate az egyetlen, aki érdeklődik a különleges, magának való lány iránt…

Egy rejtélyes gyilkosságot követően a helyi közösség felbolydul, és a gyanú hamarosan a mocsárban magányosan élő „Lápi lányra” terelődik.

A biológus Owens első regénye egyszerre fordulatos krimi, érzékeny fejlődésregény, valamint a vadon és az emberi lélek lenyűgöző természetrajza. Nem véletlenül került a New York Times bestsellerlistájának első helyére, s vezeti az Amazon sikerlistáját is. Bár csak tavaly ősszel jelent meg, már több mint 1 millió példány kelt el belőle, Reese Witherspoon is beválogatta könyvklubjának ajánlott olvasmányai közé, sőt: a színésznő produkciós cége filmet forgat a regényből.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog