Ugrás a fő tartalomra

Szekeres Judit: Meztelen igazság

Mindenkinek vannak titkai. De vajon szeretteink előtt meddig titkolózhatunk? 

"Titokban lehet-e tartani a rejtett életünket? Meddig lehet elmenni a hazugságban?
A választ megtudhatjuk Szimóna történetéből, aki huszonhárom éves gyorséttermi felszolgálólányként, múltját háta mögött hagyva, családjától távol, független szingli hétköznapjait éli Budapesten. Gyermekkori szenvedélye a dzsesszbalett, amelyet a fővárosba költözése után a rúdtánc váltott fel. Esténként Kasszandra álnéven, álarcban táncol egy neves éjjeli klubban, amiről kizárólag a legjobb barátnője, Liza tud. Egyik este, mikor a produkciója véget ér, és lefelé tart a színpadról, útját állja egy részeg vendég, és erőszakoskodni kezd vele. A lány kétségbeesetten küzd ellene, mikor váratlanul megjelenik egy rejtélyes és jóképű férfi, aki azonnal oltalma alá veszi a védtelen lányt. Később a megmentő ugyanabban a büfében tűnik fel, ahol Szimóna napközben dolgozik. A férfinak sejtelme sincs arról, hogy a remegő kézzel őt kiszolgáló lányt mentette meg azon a bizonyos estén. Hamarosan kezdetét veszi kettejük tündérmesébe illő románca, amely számos megpróbáltatásnak néz elébe. De vajon túléli-e a kapcsolatuk a titkot, melyet Szimóna táncos jelenéről rejteget? S vajon sikerül-e a lánynak végleg felszámolni a sötét múltat, amely hosszú évek óta rémálomként kísérti a békésnek tűnő életét?"

Régen olvastam a Meztelen igazsághoz hasonló könnyed regényt. De pont ez tetszett benne igazán. Nem volt túl bonyolítva a történet. Amiatt lett számomra olyan izgalmas a történet, hogy teljesen át tudtam élni a történetet. Néha már olvasás közben úgy éreztem, hogy én magam vagyon Szimóna, vagy csak legalább szeretnék ő lenni.
Szimóna a regényben egy teljesen hétköznapi lány, annyit leszámítva, hogy életének egy részét titokban tartja. Nem is igazán szégyenből teszi, hisz a tánc az élete. Inkább attól fél, hogy szeretteinek csalódást okoz. Amikor épp nem a klubban táncol, egy gyorsétteremben felszolgáló. Szimóna személyisége nagyon elragadta a tetszésem. Az írónő nem tökéletes életet írt számára, és ettől lett életszerű. Hiszen a való világban is mindenkinek vannak titkai, amit nem mert másoknak bevallani.

"A közönség zsivaja áthallatszik a zenén, de én ügyet sem vetek rá, csak táncolok, hajlok a rúd körül, s élvezem minden pillanatát. Testemben az összes izom megfeszül. Olyan szabadnak érzem magam, akár egy madár."

Maga a történet teljesen kerek volt az elejétől a végéig. Minden részét imádtam. Annyit viszont nagyon hiányoltam, hogy csak mikor már beindult a cselekmény, akkor derült ki, hol is játszódik a esemény. Jó persze, a fülszövegben benne volt, tudom. De őszintén még a megjelenéskor olvastam el, hogy miről is szól a könyv. Most, hogy kézhez kaptam, már nem olvastam újra, hiszen tisztában voltam vele, hogy tetszik a történet, valamennyire emlékeztem is a tartalomra, így arra már nem akartam időt szánni.
Magyar írónő írta a könyvet, ráadásul magyar nevekkel, ami manapság elég ritka, hiszen mindenki álnévvel ír külföldi neveket használva. De vissza térve, ilyen esetben személy szerint én jobban szeretem beazonosítani a helyet, főleg, hogy a fő helyszín Budapest. Egy más országbeli városnál úgy se tudom, hogy milyen utcák vagy kerületnevek vannak. De itthon más. Én jobban élvezem egy könyv olvasását, mikor budapesti helyszínnél el tudom képzeli, hogy hol is zajlott az esemény. Emiatt nem tudtam kezdetben hova tenni a történetet.
A hiányos helyszín leírások miatt azt éreztette velem a könyv, hogy a cselekmény a lényeg. Hogy hol, milyen helyen zajlik, az mellékes információ. Hiszen a történetben a falaknak a színe, vagy a berendezés stílusa is elvétve került csak szóba. 

De visszatérve a pozitívumokra, hiszen egyetlen negatív rész nem veheti el a kedvünket ettől a könyvtől. Túl jó ahhoz ez a könyv, hogy kihagyjuk. 
Minden női olvasó legjobban a férfi karakterre kíváncsi, hogy milyen is a külseje és a személyisége, mennyire szerethető a jelleme. Ebben a könyvben azonban a férfi, azaz Márton, megjelenéséről nem kapunk sok információt, azt leszámítva, hogy drága holmikba jár. Ennek két oka is lehet. Egyrészről Szekeres Judit írónőnek lehet az volt a célja, hogy mindenki a saját ízlésének megfelelően képzelje el a szerelmes férfiút, vagy éppen csak egyszerűen nem volt lényeges a történet szempontjából. Bevallom én az első állítást vélem igaznak. És az, hogy én képzelhettem el, milyen is Márton, még szerethetőbbé tette.
Az elején még azt írtam, hogy nagyon szerettem volna Szimóna helyében lenni. Ennek legfőbb oka Márton volt. Nagyon imádnivaló karakter. Csaknem szerelmes lettem bele. Varázslatos, ahogyan Szimónának bókol és udvarol. Szerencsére Márton karaktere nem az a tipikus beképzelt dúsgazdag ficsúr lett. Hanem kedves, bájos férfi, aki mindent megtenne azért, hogy az általa szeretett nő boldog lehessen. 

"- Nem érdekel a film? - kérdezi tőlem váratlanul. - Miből gondolod ezt?  - felelek újabb kérdéssel.  - Attól, hogy nem nézek oda, még látom, hogy többet nézel engem, mint a mozivásznat - nevet. "

A cselekmény attól lett izgalmas számomra, hogy végig izgultam, hogyan is alakul a kettejük kapcsolata. Hiszen egy irigylésre méltó szerelem alakult ki kettejük között. Márton igazi romantikus férfi, és olyan boldogsággal töltött el olvasás közben, ahogyan Szimónával törődött. Végig attól féltem, hogy vajon Szimóna titka mikor ront el mindent. Azonban ahhoz, hogy kiderüljön, hogyan is alakul a sorsuk, meg kell várnom a folytatást. 

Borító: 

Egyszerű, mint maga a történet. Ettől harmonizál a cselekménnyel tökéletesen. Bár a lányt, aki a képen szerepel, nem tudnám Szimónának elképezni. Az alkata miatt. A stílusa a borítónak nagyon tetszik. Emiatt is kezdtem érdeklődni a könyv iránt. (Tudom, hogy nem illő, de én borító alapján választok könyvet. Ha nem tetszik, csak nagyon nehezen tudom a kezembe venni.) 

Összegezve: 

Nagyon elnyerte a tetszésemet a könyv. Alig várom már, hogy a folytatását is olvashassam. Hiszen ez könyv egy annyira lebilincselő love story -t rejt, hogy nem lehet itt félbe hagyni. A regény egy laza, könnyed olvasnivaló. Hétvégi kikapcsolódáshoz nagyon ajánlom, hiszen a könnyedsége miatt gyorsan lehet haladni a történettel. Márton miatt, viszont kötelező elolvasnia annak, aki szeretne (újra) szerelmes lenni. Viszont mindenképpen felnőtteknek ajánlom az erotikus tartalma miatt. A könyv erotikus részei is nagyszerűen lettek megfogalmazva. Pont annyit kapunk belőle, amennyi kell. Olvastam már pár könyvet, aminél úgy voltam, jó-jó, de mikor fejezik már be. Prűdnek egyáltalán nem mondanám az írónőt. Viszont nagyon odafigyelt a mértékekre.

⭐⭐⭐⭐⭐

Ha tetszett az értékelés, kedveld a Facebook oldalam, hogy hamarabb értesülj a legfrissebb könyvekről! Nikii Blog - Facebook


Kiadó: Álomgyár Kiadó
Megjelenés: 2017

A könyv beszerezhető itt.

A könyv folytatása: 

A múlt árnyékéban

Várható megjelenés: 2017. 11. 05.

Értékelést itt olvashatod.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog