Ugrás a fő tartalomra

Baráth Viktória: Egy év Rómában |Előolvasás|


Két megtört szív. Két reményvesztett lélek. Egy közös cél: megtalálni a boldogságot.

Leila Findley, a 33 éves írónő élete mélypontra kerül. A múltjában történt tragédiák hatására kialakult depresszióját alkohollal, gyógyszerekkel és egyéjszakás kalandokkal próbálja kezelni. Ezt azonban a kiadója nem nézi jól szemmel, így ultimátumot kap: vagy elutazik, hogy naplót írjon, amit végül könyvként kiadhatnak, vagy elveszíti a szerződését, az utolsó dolgot az életében, ami legalább egy kicsit boldoggá teszi. Nincs más választása, egy évre Rómába kell költöznie.
Hogy könnyebben boldoguljon az idegen városban, segítséget kap Jonathan Raymond atya személyében. A férfi pontosan Leila ellentéte: mosolygós, jókedvű, életvidám, ezért az állandóan komor hangulatú lány eleinte elutasítóan bánik vele. Az atya pozitív hozzáállása azonban őt is megfertőzi. Szokatlan barátságuk egyre jobban elmélyül, amitől Leila úgy érzi, hogy a legmélyebb gödörből is létezhet kiút.

Képesek vagyunk megküzdeni a múltunk démonaival? Lehetünk még a tragédiáink ellenére is boldogok? Ránk találhat a szerelem azután, hogy már végleg letettünk róla?

Baráth Viktória, az Aranykönyv-díjra jelölt Első tánc és A főnök szerzője ezúttal lelkünk legmélyebb és legsötétebb bugyraiba vezet minket. Az Egy év Rómában egy szívszorító történet önmagunk elfogadásáról, az élet szépségeiről és a minden akadályt leküzdő szerelemről.


Értékelés



Leila Findley
Nagyon izgatottan vártam az írónő legújabb regényét, hiszen előző könyveivel teljesen levett a lábamról. Magasra is tette ezáltal a mércét, azonban egyáltalán nem kételkedtem benne, hogy az Egy év Rómában című regényével  megugorja ezt. Egy lehengerlő történetet vártam, és meg is kaptam.
A regény az elejétől a végéig pörgős és izgalmas. Teljesen lekötött és szórakoztatott. Lehetetlenség ezt a könyvet letenni. Azonban nem is akartam, hiszen a cselekmény annyira magával rántott, hogy Leila minden napjára kíváncsi voltam. Ugyanis a regény nem fejezetekből épül fel, hanem naplószerűen. Így sokkal jobban nyomon tudjuk követni az idő múlását.

Írói válságban
Azt szeretem legjobban az írónő könyveiben, hogy a történeteit olyan valóságosnak érzem, azonban mégse tudnám azt mondani rá, hogy klisés, unalmas. Sőt, a legjobb megfelelő rá: egyedi, különleges, lebilincselő. Viszont azzal, hogy akár a mindennapjainkba is bele tudnám helyezni, sokkal közelebb került hozzám a történet. Hiszen végig az járt a fejemben, hogy akár ez velem is megtörténhetne, vagy bárcsak megtörténne.

Leilát nem könnyű élettel áldotta meg a sors. Azonban mivel az ő szemével láthattam mindent, így teljesen át tudtam érezni a fájdalmát. Megértettem (a legtöbb esetben), hogy mit miért is tett. Sajnos emiatt gyakran könnybe is lábad a szemem.
Azonban a regény szerintem egy nagyszerű tanulságot is hordoz. Miszerint sosem szabad feladni, mindig van remény az újrakezdésre. Megérdemeljük a boldogságot!

Jonathan Raymond atya
A könyv tele van különleges karakterekkel, azonban az én kedvencem mégis Raymond atya lett. Egy csodálatos, de mégis elérhetetlen férfit ismerhetünk meg személyében. Meg sem lepődnék, ha minden női szívet rabul ejtene. Hiszen az írónő az atya karakterével megalkotta (legalábbis számomra) az álomférfit: kedves, odaadó, mosolygós... és még sorolhatnám napestig.

"- Mi történt? - kérdeztem a fejemhez kapva, ami még mindig hasogatott. 
- Csak a szokásos - (...) - Maga elájult, én pedig hazahoztam.
- Pap létére már másodszor vitt ágyba... "




Nagyon sokszor felnevettem olvasás közben. Hiszen amellett, hogy megindító, humoros és érzéki is egyben! Csodálatos érzés, hogy az írónő ennyire át tudja adni gondolatati, érzéseit. Szerintem ez fejezi ki legjobban egy író tehetségét.


A regény szinte filmként zajlott le előttem olvasás közben, megelevenedett a történet. A helyszín-leírások részletesek voltak, azonban a szerző ügyelt a mértékletességre, nem vitt semmit túlzásba. 
Minden részét fontosnak éreztem a cselekménynek, mely tökéletesen felépített. Olyan természetesen követték egymást az események, azonban mégsem volt kiszámítható. Végig izgultam az egészet.



Imádtam és beleszerettem! Számomra teljesen kerek lett a történet. Bár nem tagadom, elgondolkodtam a folytatáson, hogy vajon mi történhet Leilaval a római útja után, de mégsem maradt bennem egy űr. 

Egy gyönyörű történet, melyet vétek lenne kihagyni! A regényt bátran merem ajánlani az olvasóknak, hiszen egy páratlan romantikus történet.


Köszönöm a kiadónak az előolvasási lehetőséget!


Kiadó: Álomgyár kiadó
Megjelenés: 2018. 04. 15.
Oldalszám: 496

Ha kedvet kaptál a könyvhöz, és szeretnél Te is részese lenni az élménynek, itt megrendelheted!

A szerző további művei: (Kattints az értékelésért!)

  


Ha felkeltettem az érdeklődésed, látogass el a könyv premierjére! Az esemény részleteit itt találod ☺
Ajándék novella jár minden vásárlás mellé!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog