Ugrás a fő tartalomra

"Nincs időm olvasni" - kihívás | #12honap12konyv | 2018 szeptemberi ajánlásaim


Az augusztusi kihívás nagyon érdekes volt számomra. Jobbnál jobb könyveket olvastam, és remélem, hogy ti is. Viszont elérkezett egy új hónap újabb téma.
Az ősz első havában egy olyan könyvet kell elolvasnotok a kihívásban, amelynek a címében egy ÁLLAT szerepel.

A KÖNYVKLUB is folytatódik, ahogy eddig megszokhattuk. Ebben a hónapban a témához illeszkedve FREDRIK BACKMAN: Mi vagyunk a medvék c. regénye került kiválasztásra! Így tehát aki szeretne részt venni a közös könyv olvasásában, nem kell mást tennie, mint elolvasni ezt a regényt. Online kibeszélő: SZEPTEMBER 29. szombat este!
A könyvről ITT olvashatsz. ITT pedig meg is rendelheted.

Sokat gondolkoztam, hogy milyen könyvek is vannak amiket már olvastam ebben a témában. Viszont sajnos arra jöttem rá, hogy ámbár a könyvespolcomon felhalmoztam pár ilyen könyvet, ellenben mégsem olvastam korábban a kihívásnak megfelelő regényt. Ezért, ez az ajánlás kicsit magamnak is szól.
A bejegyzésben a Moly.hu oldalon írt vélemények alapján fogalmaztam meg az adott könyvekhez az rövid értékelést. Remélem találtok kedvetekre valót az ajánlásaim között. 


Csabai Márknak az eddig megjelent könyveit volt már szerencsém olvasni. Hamarosan ez a művei is sorra kerül nálam. 
Márk könyvei a haza könyvpiacon elengedhetetlenek. Egyediek, különlegesek. Én személy szerint imádom, ahogyan gengszteres stílusban írja a könyveit. Egy teljesen másik világba repít. Könyvei humorosak, szórakoztatóak. 
Az Egy csibész naplója, Nem tündérmese, és A magányos farkas c. regényei főszereplője azonos, így összekapcsolódnak a kötetek. Azonban nem függnek teljesen elengedhetetlenül egymástól. Külön-külön is tökéletesen megállják a helyüket.
A regényt ITT tudod megrendelni.

A tűz és jég dala könyvsorozat 4. része. Így ezt a regényt annak ajánlanám, aki már olvasta a sorozat előző részeit.
A könyv egy hihetetlenül sokszínű világot épít fel. Egy izgalmas regény, mellyel visszatérhetünk a XX. századba. A műben nem pörögnek túl gyorsan az események, de ez nem tette unalmassá a regényt. Ezt a részét a sorozatnak sok olvasó "vihar előtti csend"-nek nevezi. 
Ebben a kötetben ez előzőkhöz képes kevesebb karakter bőrébe bújhatunk bele. Így sokkal jobban átélhetjük, átláthatjuk a történetet. 
A regényt ITT tudod megrendelni.

Egy örök klasszikus regény a Ne bántsátok a feketerigót! Az amerikai diákoknak kötelező olvasmány is. Nem könnyű olvasmány, viszont ellenben nagyon élvezhető. Több részben különböző szálakon halad a történet, azonban a regény végére minden a helyére kerül. A végeredmény pedig igazán mellbe vágó. A regényben fantasztikus karakterekkel találkozhatunk, akik egytől egyik belopják magukat a szívünkbe. 
Pár Moly.hu-s olvasó szerint érdemes lenne itthon is bevezetni kötelező olvasmányként a művet. Mivel nem csak olvasási élményt nyújt a könyv, hanem nevel is. Empatikusnak neveli a gyereket, akikből ezáltal csodás felnőtt válhat.
A regényt ITT tudod megrendelni.

A regényt még nem olvastam, viszont a filmet már nem egyszer láttam. Kedvencemmé vált a filmadaptáció, ezért is szereztem be a könyvet azonnal. 
A regény nem véletlenül nyerte el 2013-ban az Edgar-díjat, mely a legjobb rejtelmes történetnek adják Amerikában. A történet izgalmas, kalandos és fordulatos. Teljesen leköti az olvasó figyelmét. Ez a regény tökéletesen illik napjaink politikai világába, megmutatja a két nagyhatalom harcát, amely ugyanúgy folyik, mint akár 30 évvel ezelőtt.
Belelapozva a könyvbe, felfedeztem, hogy minden fejezet végére egy rövid receptet csempésztek. Ami igazán egyedivé teszi a könyvet. Alig várom, hogy elkészítsem őket.
A regényt ITT tudod megrendelni.

Igazi gyöngyszem ez a regény. A Moly.hu olvasók az összes értékelésben áradoztak erről a műről, szóval erre a hónapra én kötelező olvasmányként jelöltem magamnak. Izgalmas, titokzatos, misztikus hangulatú regény. Egy teljesen más világba kalauzolja az olvasót, ezzel kizökkentve a hétköznapokból. 
Nyitottnak kell lenni a könyv olvasásakor, hogy befogadhassuk a történetet. Garantáltan az olvasó szívébe lopja magát a regény. Az írónő kétségtelenül tehetséges, a stílusa nagyon varázslatos, klasszikusok hangulatát idéző szépséges mondatai nagyon élvezetessé teszik az egész könyvet.
A regényt ITT tudod megrendelni.

Egy kivételesen szőtt, cseppet sem hétköznapi tündérmese. A történet tulajdonképpen kitűnő ötvözete egy igazi, vérbeli orosz esti mesének, valamint egy érzelmekkel teli családregénynek. Egy csodálatos, meseszerű olvasmány, mely egy felejthetetlen fantasztikus utazásra invitálja az olvasót. Határozottan nem az legifjabbak a célközönség, mert sokkal borongósabb az egész hangulata a történetnek. Azoknak a felnőtteknek, akik hisznek a csodákban, szinte kötelező olvasmányként ajánlják a Moly.hu olvasói. 
A regényt ITT tudod megrendelni.

 
Ez a regénye eléggé megosztja az olvasói táborát. Ugyanis ez a regény vagy teljes mértékben elnyeri a tetszésed, vagy nem. De azért is tettem az ajánlásaim közé, mert a Moly.hu olvasók többségének igenis tetszett a regény. Élvezetes, kegyetlen, ütős történet, mely olykor szomorú jelenetekkel van fűszerezve. Egy mélységekig kidolgozott rejtélyes világba utazhatunk, ahol kalandok várnak ránk. A könyvet inkább olyan olvasóknak ajánlanám, akik szeretik ha a könyvben rettegni kell valamitől, ámbár nem tudni, mi is az pontosan. Szerintem az író célja ezzel az volt, hogy minden olvasó a saját elképzelése szerint tudja megalkotni azt a dolgot, amitől mindenki retteg. 
A regényt ITT tudod megrendelni. 

Ezt a könyvet még azelőtt kiválasztottam, hogy tudtam volna miről is szól. Álmodnak-e az androidok elektronikus bárányokkal? Hát elég érdekes és figyelemfelkeltő címe van a regénynek, az biztos. 
Viszont a tartalom is olyannyira érdekes mint a címe. Egy nyomasztó világ, mely teljes mértékig képes az olvasót beszippantani. Nem meglepő, ha egy szuszra valaki ki is olvassa. Hihetetlenül sokrétű a regény, tele apró utazásokkal. Nem minden olvasó szeret olyan könyvet a kezébe venni, mely egy rideg világban játszódik. Azonban ez az a regény, melyet mindenképpen megéri. Nem véletlenül került megfilmesítésre.
A regényt ITT tudod megrendelni.

Nem könnyű olvasni ezt a regényt, azonban mégsem lehet abbahagyni. Magával ragad a történet és utána nincs megállás az utolsó oldalig. 
A történet két szálon fut, emellett még egy napló olvasása közben is megjelenik egy újabb szál. Egyrészről a nyomozást követhetjük lépésről lépésre, másrészről pedig a gyilkos fejébe is bele láthatunk. A napló különlegessége abban rejlik, hogy a kisfiú szemszögéből van elmesélve. Így minden cselekedete érthetővé válik az olvasó számára.
Remekül összerakott, jól felépített krimi. Az író rendkívüli módon használja az eszköztárat. 
A regényt ITT tudod megrendelni. 

És legvégül de nem utolsó sorban egy színezőt ajánlanék, mely remek stresszlevezető. Tökéletes kikapcsolódást nyújt nemcsak kicsiknek, de nagyoknak is. 

A színezőt ITT tudod megrendelni.



Csatlakozz te is a kihívás Facebook csoportjához! → ITT

Ha van ötleted, és te is szívesen ajánlanál másoknak könyvet, nyugodtan írd meg megjegyzésben. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Részlet a Baljós szitakötő c. könyvből | Blogger hét

  Ismerjétek meg Jack Doyle kishúgát, Kayla Doyle-t!  Hamarosan debütál Anne L. Green legújabb regénye, a Baljós szitakötők, ahol Jack Doyle és Erica Fuller szerelmének történetét ismerhetitek meg. Izgalmakból, váratlan fordulatokból és humorból nincs hiány a könyvben. Kedvcsinálóként olvassátok el a következő részletet, amiben Kayla kapja a főszerepet.  Jó szórakozást hozzá! Részlet: Kiléptem a vizsgálóból, és már indultam volna a parkolóba, amikor megpillantottam a húgomat, ahogy ott ül a padon, és rám vár.  – Te miért nem mentél haza pihenni? – karoltam át, és együtt haladtunk a kijárat felé.  – Szerettem volna megköszönni neked – pillantott fel rám.  – Ugyan már! Nem kell hálálkodnod. Ez a legkevesebb – vontam magamhoz.  Amikor kiértünk a szabad levegőre, a kórház kis parkja felé tereltem.  – Leroy miért nincs itt? – kérdeztem rá arra, ami azóta nyomasztott, amióta megláttam. Ha az én feleségem haldokolna, egy percre sem hagynám magára, főleg nem egy ilyen fontos pillanatban.  – Do

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog