Ugrás a fő tartalomra

Diana Gabaldon: Outlander - Az idegen | Könyvajánló

Már nagyon régóta halogattam az Outlander-sorozat elolvasását. Igazából a TV sorozatot már jóval korábban láttam, éppen ezért tudtam, hogy könyv még nagyobb élményt fog nyújtani, de mégsem mertem elkezdeni. Ennek pedig csak egy oka volt, megrémisztett az oldalszám. Mielőtt neki fogtam volna a könyv elolvasásának, előtte sose olvastam 600 oldalnál vastagabb könyvet, és féltem, hogy kicsit elunom magam, mire elolvasom. De szerencsére nem így lett, és ennek köszönhetően legközelebb már bátrabban állok neki egy vastagabb regénynek.

Meglepő volt, hogy annak ellenére, hogy láttam a sorozatot, azaz ismertem a cselekményt, mégis tartogatott számomra meglepetéseket a könyv. Cseppet sem rontott az olvasás élményén az, hogy már tudtam, hogyan fog alakulni a főszereplők sorsa. Sőt! Talán ennek hála tudtam gyorsan haladni a könyvvel. Hiszen mindig az járt a fejemben, hogy azok a bizonyos jelenetek vajon mikor jönnek, vagy hogy az írónő, hogyan írja le a könyvben azokat a részeket. Ettől pedig csak még izgatottabbá váltam, és sokkal figyelemfelkeltőbbé vált a könyv. Nem győztem falni a sorokat.

A regény nem teljesen ugyanaz, mint a TV sorozat.

A fő cselekményszál természetesen megegyezik, ám azért voltak kisebb nagyobb különbségek. A regény sokkal többet adott számomra, mint a TV sorozat. Sokkal mélyebben megismerhettem Clare érzéseit, gondolatait, illetve sokkal több karakterrel találkozhattam, több eseményt élhettem át.
A kötet remekül illusztrálja a 18. századot. A könyv egyszerre tanít és szórakoztat. Teljes mértékben visszaadja a kor hangulatát, érzetét. Nagyszerű érzés volt a könyv által visszarepülni az időben közel 300 évet. Ám a történet alapszituációjának köszönhetően nemcsak a 18. századot ismerhetjük meg, hanem a 20. század háború utáni időszakát is. Számomra ez egy plusz élményt adott, hiszen Clare által megtudhattuk, hogyan is élte át a háborút egy nővér, illetve milyen is volt a házasok újra találkozása sok év különélés után.

Annak ellenére, hogy milyen vastag a könyv, egyáltalán nem volt vontatott a történet. Folyamatosan zajlottak az események. Természetesen előfordultak olyan jelenetek, melyeket hosszabban, részletesebben mesélt el a szerző, ám ezek se mondhatóak egyhangúaknak. Ittam minden szavát a könyvnek.

A történet olykor humoros volt, többnyire romantikus, ám néha megdöbbentő. Voltak olyan jelenetek a cselekményben, melyek egyenesen sokkoltak. Randall kapitány karaktere is ilyen volt. Vele azonban kettős érzelmek alakultak ki bennem. Gyűlöltem a tettei miatt, és elítéltem is érte őt, ám valami oknál fogva felkeltette a kíváncsiságomat. Vajon mitől vált ilyen emberré? Félelmetes belegondolni, hogy mi lehetett az a fordulópont az életében, ami ilyen szörnyű emberré tette. Mert, hogy nem így született, az is biztos. 

Frenetikusan voltak megformálva a karakterek.

Engem teljesen lenyűgöztek, és nemcsak a főszereplő Jamie-re és Clare-re gondolok. Még a mellékszereplők alapos kidolgozására is nagyon ügyelt az írónő. Az egyik kedvenc mellékszereplőm Ned Gowman lett, az ügyvéd. Igazán érdekes karakter. Egyszerre volt határozott és félénk, merész és visszahúzódó. Imádtam őt! 
Jamie és Clare között tapintható volt a vibrálás. Nagyon nemcsak az volt izgalmas, ami velük történt, hanem az érzelmek kibontakozása is. Érdekes volt végig követni, hogy két ismeretlen ember között, hogyan alakul ki a kötödés.
Amit nagyon sajnáltam, hogy Murtagh karaktere sajnos a könyvben nem tudod annyira megragadni. Pedig őrá nagyon kíváncsi voltam. 

A regény befejezésére már nálam elfogyott a lendület. Minden nap nagyon gyorsan fogytak a sorok, ám az utolsó 30 oldalnál, mikor már sejtettem, hogy túl nagy fordulat már nem várható, kicsit lankadt az érdeklődésem, emiatt pedig nagyon megszenvedtem azok elolvasásával.

Én már be is szereztem a sorozat további köteteit is, hogy minél hamarabb megtudjam, hogyan folytatódik Clare és Jamie története. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a következő kötetben, vajon milyen izgalmak várnak rájuk.

Vajon meg tud birkozni a múlt nehézségeivel Clare?

Cím: Az idegen
Szerző: Diana Gabaldon
Sorozat: Outlander
Kiadó: Könyvmolyképző kiadó
Kiadás éve: 2018.
Oldalszám: 912
⭐⭐⭐⭐⭐



Fülszöveg:

Felülmúlhatatlan történetszövés, feledhetetlen jellemrajzok, részletes történelmi háttér - Diana Gabaldon munkájában mindez megtalálható. Ez a regénysorozata nem csak New York Times Bestseller lett, de a kritikusok javának elismerését is elnyerte amellett, hogy olvasók millióit ejtette rabul. Az első kötetben, amelyben minden elkezdődik, két kiemelkedő karaktert ismerünk meg, Claire Randallt és Jamie Frasert ebben a szenvedélyes, történelmi háttérrel átitatott regényben, amiben a kaland a kortalan szerelemmel párosul...

1945-öt írunk. Claire Randall, a volt hadiápolónő éppen a második nászútját tölti a férjével a háború után, amikor keresztülsétál a brit szigetek rengeteg ősi kőkörének egyikén. Hirtelen "sassenach" lesz belőle, vagyis idegen a háborútól és portyázó klánoktól sújtott Skót Felföldön...Urunk 1743. évében.

Miután az általa ismeretlen erők visszasodorták az időben, Claire olyan intrikák és veszélyek közé pottyan, amelyekre az élete is rámehet...továbbá a szívét is összetörhetik. Mert találkozik Jamie Fraserrel, egy lovagias, ifjú harcossal, és innentől úgy érzi, kettészakítja a hűség és a szenvedély, amely a két teljesen különböző férfihoz köti két egymással összeegyeztethetetlen életben.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog