Ugrás a fő tartalomra

Borsa Brown: Sapho - Első rész | Könyvajánló


Borsa Brown ezúttal, Anne L. Green regényeihez hasonlóan, egy korábbi sorozatából ragadott ki egy kedvelt szereplőt, és írta meg annak saját történetét. Umberto Saphoval, a Sapho - sorozat főszereplőjével, már találkozhattunk az írónő Maffia - trilógiájában. 
Bevallom őszintén, mivel nagyon régen olvastam a Maffia - sorozatot, így nem igazán emlékeztem sem Umbertora, sem a trilógia cselekményére. Ám ezt cseppet sem bántam, mert így jobban megfigyelhettem, hogy a két sorozat külön-külön is megállja-e a helyét.

A regényen érezhető volt, hogy az írőnő igyekezett minden olyan információt megosztani a Maffia - trilógiából, mely szükséges a cselekmény megértéséhez, ám mégsem tartogatott a történet rengeteg spoilert. Így, úgy vélem, hogy a Sapho - sorozat elolvasása után is ugyanolyan élményt nyújt majd a Maffia - trilógia elolvasása, de ajánlott inkább a sorrendet tartani, és először Massimo történetét megismerni.

Umberto története sok izgalmat rejt, ám számomra nem hozta a várt szintet.

Nagyon szeretem Borsa Brown könyveit, ám ez a regénye nem lett a kedvencem. A Gyalázat - trilógia után számomra kissé csalódást okozott ez a könyv. Több izgalmat vártam tőle. A regény befejezését követően vegyes érzelmek alakultak ki bennem. 
Umberto Sapho igazi erős és karakteres jellem. Határozott, sármos és humoros. Az ő fejezeteit imádtam olvasni. Mindig tartogattak valami izgalmat, vagy érdekes fordulatot, aminek köszönhetően feszülten vártam a cselekmény alakulásást. Az ő gondolatait olvasva lendületesen haladtam az olvasással és nagyon gyorsan fogytak a lapok. Ellenben sajnos mindezt Lia Dorotella fejezeteiről nem tudom elmondani. 
Lia karaktere számomra nagyon idegesítő volt az egész könyv során. Egyáltalán nem tudtam megkedvelni. Úgy érzetem, hogy folyamatosan nyavalyog, panaszkodik, titkolózik. Umbertohoz való viszonyulásán pedig lehetetlen volt kiigazodni egy ideig. Akarta is, meg nem is, de a belső vivódását nem tudta kellőképpen átadni az írónő.
A történetben Dorotella századosnak van egy titka, amire a könyv feléig csak utalgat, de nem mondja el. Mindezzel az írónő az olvasó kíváncsiságának határait szerette volna feszegetni, ám bennem már a vége fele nem a kíváncsiságot fokozta, hanem az érdektelenséget. Az elején kíváncsi voltam, de a sokadig utalgatás után már kezdett dühíteni, majd már egyszerűen nem érdekelt. Alig vártam mindig, hogy vége legyen Lia fejezeteinek. Untattak, és közel sem tartogattak annyi izgalmat, mint a férfi főszereplőjé. 

A cselekmény lezárása annyi izgalmat és fordulatot tartogatott, hogy muszáj elolvasni a második részt.

A történet igazán számomra csak körülbelül a kétharmadától indult be, mikor elkezdett fény derülni a titkokra. Onnantól kezdve letehetetlenné vált a könyv. 
Nagyon tetszett, hogy az írónő egy bravúros fordulattal zárta le a sorozat első kötetét, ezzel ösztönözve a második rész mihamarabbi elolvasására. A kezdeti nehézségeket kissé felejtette velem a könyv befejezése, így biztosan hamarosan beszerzem a Sapho - sorozat folyatását, megérdemel még egy esélyt Umberto.
Ezzel a történettel azonban az írónő nemcsak arra vett rá, hogy elolvassam a következő részt, hanem arra is, hogy elővegyem újra a Maffia - trilógiát és felelevenítsem Massimo történetét. 

Szórakoztató a könyv, ám véleményem szerint nem a legjobb BB könyv lett. 

Vajon egy bűnöző és egy nyomozó között kialakulhat szerelem?
Megrendelem!

Cím: Sapho 1. 
Sorozat: Sapho - sorozat
Szerző: Borsa Brown
Kiadó: Álomgyár kiadó
Kiadás éve: 2020.
Oldalszám: 470
⭐⭐⭐⭐

Fülszöveg:


Vágy és bosszú a bűn kapujában.

Umberto Sapho a szicíliai Cosa Nostra egyik családjának oszlopos tagja. Apja halálával megörökli a bűntől csöpögő birodalmat. Próbál hű maradni a régi Don értékeihez, de olyan kalamajkába keveredik, amiből talán sosem tud majd kimászni.

Lia Dortella a taorminai kapitányság csinos, ám felettébb kusza magánélettel megáldott nyomozónője. A szicíliai maffia tönkretette az egész életét, egy cél vezérli: bosszút állni mindenért.

Ám a céljai egyszer csak bilinccsé válnak…

Találkozik jó és rossz, kegyes és kegyetlen, szív és ököl, vágy és gyűlölet.

Borsa Brown különleges, szókimondó, ugyanakkor érzelmes és szenvedélyes, erotikus írásai hamar az olvasók kedvenceivé váltak. Nagy sikerű maffiakötetei folytatódnak, ezúttal egy másik család történetét ismerhetjük meg, de a szabályok ugyanazok: hibázni nem szabad, érezni tilos!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milyen sorrendben érdemes olvasni Anne L. Green könyveit?

Sokszor felmerül az a kérdés számos könyvmolyban, hogy milyen sorrendben is vegyék kezükbe Anne L. Green regényeit. Ez a zavarodottság teljesen érthető, hiszen az írónőnek rengeteg könyve sorakozik már a polcokon. Ráadásul egy-egy karakter feltűnik más kötetekben is. Ez alapvetően nem lenne próbléma, ám ha van valamilyen apró utalás a "vendég" szereplő életére, akkor néhány esetben  talán spoileres lehet egyik könyv a másikra nézve.  Ezért úgy döntöttem, hogy készítek nektek egy Anne L. Green térképet. Mely segítséget nyújthat azoknak az olvasóknak, akik nehezen tudják eldönteni, melyik ALG regényt is vegyék elsőként a kezükbe. A térképet kiegészítettem az Álomgyár kiadónál kapható ajándék novellákkal is.  Melyik Anne L. Greent regényt olvassuk elsőnek? Nincs olyan regény, amelyikre azt mondanám, hogy ezzel KELL kezdeni. Hiszen nincsen kötelező sorrend. A térképen is látható majd, hogy melyik az a történet, melyből kiindulnak a szálak. A térkép megalkotását a meg

Chevy Stevens: Végzetes örökség

Mit kaphatsz egy gyilkos apától?  A 33 éves Sara Gallagher végre boldog. Antik bútorokat árusító kereskedése szárnyal, őt pedig eljegyezte egy fantasztikus férfi. Egy kérdés azonban nem hagyja nyugodni: vajon kik az igazi szülei? Sara felkészült, hogy megtudja.  Kiderül, édesanyja még most sem kíváncsi rá. Később arra is rájön, hogy a biológiai apja gyilkos, aki 40 éven át nőkre vadászott. Sarának Nadine, a terapeutája segít feldolgozni a borzalmakat, és azt, hogy talán mást is örökölt apjától, nem csak a szeme színét. Sara hamarosan rádöbben, egyetlen rosszabb dolog van annál, hogy az apád egy gyilkos: az, ha az apád megtudja, te ki vagy.  Néhány kérdés jobb, ha megválaszolatlanul marad. A "Végzetes örökség" egy összetett és lenyűgöző történet egy nőről, aki a gyökereit szeretné megismerni. Kérdés, hogy megéri-e...  Chevy Stevens páratlanul izgalmas a pszichológiai thrillereiben soha nem tudhatod mi lesz a következő lépés. Nemzetközi sikerkönyvei végre itt

Rachael Lippincott: Két lépés távolság | Könyvajánló

A regény elolvasását a 2019-es Olvasó tábor óta terveztem, azonban csak most sikerült elérnem oda, hogy kezembe vegyem a könyvet. A részlet, melyet korábban olvastam a könyvből, nagyon hamar megfogott, és felkeltette a kíváncsiságomat. A könyv elolvasása után pedig, most már epekedve várom, hogy a filmadaptációt is láthassam. Vajon vissza tudja adni a könyv által nyújtott érzelmeket? Nagyon kíváncsi vagyok! Ennek a gyönyörű szép szerelemnek a története, ahol egy betegség szab korlátokat,  teljesen meghatja az olvasókat. A könyv telis-tele van érzelmekkel, így esélytelen könnyek nélkül végig olvasni a regényt. Mikor elkezdtem olvasni Stella és Will történetét, sejtettem, hogy nagy hatással lesz rám, ellenben én sokkal több érzelmi löketben reménykedtem. A történet elolvasása után nem hagyott bennem akkora mély nyomot, mint vártam, de kellemes kikapcsolódást nyújtott. Úgy vélem ez amiatt lehet, hogy több sírásra készültem fel. Próbáltam a lelkemet felkészíteni a legrosszabbra, hog